Persoonlijke Personal Training

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10? Kan je nog verder,  ga dan juist door. Tot het gaatje! Voor het  snelste en duurzaamste effect  op je lichaam en geest. Maar weinig mensen kunnen als ze alleen trainen het uiterste uit zichzelf halen. Hoe doe je dat? Wat moet je doen? Wanneer?  Wat is het effectiefst? Hoe zorg je ervoor dat je gemotiveerd blijft? Want de o zo sterke macht der gewoonten verander je niet zomaar.

Om bij het begin te beginnen: kracht zetten maakt sterk, ook in je geest. Zo kun je voor 80% meer succesvol zijn wanneer je de eettips ook daadwerkelijk toepast. En zijn de eettips makkelijker te realiseren als je je sterk voelt. Heel belangrijk om dat goed op te bouwen en haalbare doelen te stellen. Hierbij komt de meerwaarde van personal training kijken.

De treffer in onze ogen is zo effectief mogelijk te werken in zo min mogelijk tijd.  Stress levels gaan namelijk na 45 min omhoog en die zijn contraproductief voor het gezond maken van je lichaam. 

Wanneer we het over personal krachttraining hebben is dat niets anders dan op niveau een uitdaging zoeken waarbij de spieren schrikken en zich moeten aanpassen. Het herstel maakt de spieren sterker. Zonder rust of bouwstoffen uit voeding geen sterkere spieren, geen hogere stofwisseling, geen plattere buik. Hoe meer vezels je hebt aangepakt, hoe groter het effect.  Een goede trainer kijkt en voelt je kunnen aan en zal de weerstand zo groot maken als jij aankunt, soms met een extra duwtje weerstand of juist begeleidend helpen. We blijven vaak in contact met de halters en kabels en sturen zo bij waar nodig. Doorgaan tot niet meer kunnen in de juiste vorm. En dat is bijna altijd meer dan je denkt. Een aftastend stappen plan is hier op zijn plek. Heb je meer rust nodig dan wisselen we af met ontspannende oefeningen  zoals yoga of deinen op de trampoline.  

Bij ons is elke bewegingsvorm custom made.

 Bij PT-RAAK zijn we dagelijks bezig nieuwe uitdagingen in aantallen, tempo, pauzes en uitvoeringen uit te proberen, ook op ons zelf. Waarbij onze voorkeur uitgaat naar zoveel mogelijk oefeningen met los te hanteren materialen of eigen lichaamsgewicht.

Wat gebeurt er nog meer met deze beleving van weerstand? Als je je spieren maximaal laat werken en dat kan ook in een sprintje zijn, gaat het denkbrein uit. Er is niets anders dan het hier en nu. Ik noem dat Turbo meditatie. Knap als je tot tien kunt tellen. Ook de focus op een bal in een balspel of een evenwichtsoefening waarbij je alle zeilen bij moet zetten heeft die eigenschap. Heftige inspanning , stress, of  druk wordt vervolgd door een  intense ontspanning. In het echte leven kan je dat ook telkens beter toepassen, ontspannen na stress. Wanneer je je echt maximaal geeft zit je tijdelijk in een roes gevolgd door scherpte. Bij aangeschoten zijn heb je wel de roes maar denk je alleen zelf dat je helder bent.

Je kent de opmerking wel dat wanneer je ouder wordt, je het rustiger aan moet doen. Nou…  nee, dan moet je meer doen om op het oude niveau te blijven. En dat is af en toe vol gas geven.  Dit om de spieren te behouden die zorgen voor snelheid. Anders lig je voor dat je het weet op je neus.

Kortom wij zijn voor overload, zoals dat heet.  Meer vragen dan je kunt en dan spelen met wat net genoeg is. En dit als tandenpoetsen toepassen, consequent en voor altijd. Als een routine.

Het geeft een beter functionerend lichaam met een betere hormonale balans met betere suikerlevels, minder dwarszittend vet, betere bloeddruk, meer geluksgevoel door meer eigen serotonine, dichtere botten en sterkere spieren.

Dus de wisselwerking moet zijn dat de trainer in staat is keer op keer te verrassen met leuke oefeningen en dat je vrijwillig telkens weer, week in week uit, je overlevert aan de bochten waarin je gevouwen wordt. Je denkvermogen gaat op slot, je hebt vertrouwen dat de trainer het beste met je voor heeft. Naast de krachttraining zijn er ook nog activiteiten waarin je je fitheid  bij verschillende sportdisciplines kunt gebruiken of je kan je door middel van intervaltraining je conditioneel verbeteren in privé of groepsverband. De trainer helpt je bij je doelbewustzijn en volharding door je aan je afspraken te houden.

Roel en Lennart van PT-RAAK denken  zo’n perfecte relatie met je aan te kunnen gaan.

Bij ons voel je je snel thuis, heb je plezier, kan je volledig jezelf zijn. Vraag maar aan de mensen die wij onder onze hoede hebben.

Wij hebben heel veel te geven in de vorm van steun, begrip, geduld en voelen met je mee.

Wij zijn ervaren en toegewijde trainers die iedereen met veel respect behandelen in welke vorm je ook steekt ,voor ieder is er een weg naar je eigen ideale lichaam, het huis waarin je gelukkig bent.

Kom een keer bij ons langs en kijk of de vonk overslaat.

PT-RAAK.NL